fredag 1 juli 2011

Fönsterpyssel













Fönstret är inte bara ABF:s medlemstidning, det är också det enda som rör sig i mitt huvud den här veckan. Jag och Ellen har äntligen kommit igång med fönsterrenoveringen. I kapellets församlingssal finns åtta höga och vackra fönster från 20-talet som är i behov av renovering. Det mesta tänker vi göra själva, allt utom att kitta. Det är fler steg än man kan tro att renovera gamla fönster enligt konstens alla regler. Vi har bara hunnit till färg- och kittborttagning. Det mesta tyder på att själva träramarna är intakta, trots 90 år utomhus. I fönsterbranschen var det helt klart bättre förr.

På högra bilden kan veckans akrobatkonst beskådas. Vår mycket vänlige granne lånar ut sina stegar och sin hjälp när jag tar mig upp på verandans tak för att fästa byggplast över fönstren.

Färgställningen, gröna foder och vita fönster, behåller vi tillsvidare.

1 kommentar:

  1. Det första ord som kom för mig väljer jag att använda trots att det kan påverka mitt rykte som hårding negativt =)

    Tokfiningar!

    /TorpTomas

    SvaraRadera