måndag 2 januari 2012

Småprojekt


Idag påbörjade jag några småprojekt. Jag har grundmålat ytterligare några kryddhyllor till skafferiet, en billig spegel från IKEA och några knopplister. Jag gillar verkligen knopplister i shakerstil men eftersom ekonomin inte tillåter några större utsvävningar för tillfället så har jag hittat på min egen variant, att måla några lister från Biltema som jag tänker sätta upp i gästrummet. Nu återstår att välja färg till slutstrykningen, men färg framstår som en verklig djungel för mig. Mandel, äggskal eller havsbris, hur ska man kunna välja rätt? Eftersom vi också ska måla spegeldörrar så tänkte jag att jag kunde måla småsakerna i samma färg. Den traditionella nyansen på lister tycker jag är alltför gul, jag lutar nu mot en nyans som kallas nordsjövit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar